Indlæser Begivenheder

Digital synskonference – INVITATION

27. jan @ 9:00 - 12:00

Tilmeld dig her

Anledningen til synskonferencen er, at danske øjenpatienter med aggressive øjensygdomme som våd AMD i dag lades i stikken af det danske sundhedsvæsen. De venter i månedsvis på en tid til øjenlægen – både i praksis og på hospitalet – til diagnose og behandling og får skader og bliver blinde af deres sygdom i ventetiden.

På konferencen vil vi diskutere status quo og konsekvenser, øjenfagligheden og kravene til øjenklinikkerne og hospitalerne. Vi vil drøfte konkrete politiske løsningsbud, der skal sikre bedre rammer for rettidighed i diagnose og behandling. Dette er nødvendigt for, at ingen skal miste synet, mens de venter på diagnose og behandling.

Konferencen har bl.a. en politisk debat mellem sundhedspolitikerne: Peder Hvelplund (E), Stinus Lindgreen (R), Jane Heitmann (V), Liselott Blixt (DF), Kirsten Normann Andersen (SF) og Per Larsen (K).

Du vil også høre bidrag fra Morten la Cour, professor og klinikchef på Rigshospitalets Afdeling for Øjensygdomme, Daniella Bach-Holm, formand i Dansk Oftalmologisk Selskab, Jens Lundgaard Andresen, formand i Danske Øjenlægers Organisation og mig selv i egenskab af direktør i Øjenforeningen.

Se fuldt program her

Den digitale synskonference giver mulighed for at kommentere oplæg og stille spørgsmål til alle præsentationer og debatter. Ordstyrer Ole Toft, politisk journalist på Altinget, vil med andre ord løbende tage spørgsmål – så hold dig endelig ikke tilbage!

Jeg håber, at du har tid og lyst til at deltage i konferencen. Del gerne invitationen med kollegaer og andre, der kunne have interesse i konferencen.

Mange hilsner
Marijke Vittrup